לאכול, ליהנות, לרזות!

ומה אם אומר לכם שכל מה שסיפרו לכם עד כה בנושא ההרזיה – או ליתר דיוק ההשמנה - הוא שגוי? ושכל הדיאטות השגרתיות נועדו מראש לכישלון? ומה אם אומר לכם שלא כמות האוכל היא הבעיה – זאת אומרת לא הקלוריות הן הבעיה וודאי שלא השומן? ויותר מזה, אומר לכם שמנגנון ההשמנה הוא מנגנון שניתן לשלוט בו, תוך כדי אכילה שופעת וטעימה? מה אתם אומרים - הייתם רוצים לאכול, ליהנות ולרזות?
 
ראשית כדאי להבין כיצד עובד מנגנון ההשמנה ומי בעצם ה"בוס".
ההבנה הזו תסייע לכם לאמץ את הפתרון ההגיוני לשליטה על מנגנון ההשמנה, וזו תזונה בעלת אינדקס גליקמי נמוך.
במילים אחרות, לאכול מזון מזין וטבעי ככל הניתן, ללא מזונות מעובדים, ללא מזונות עתירים בפחמימות פשוטות (כמו סוכר, קמח לבן, אורז לבן וכו').
 
התזונה על פי האינדקס הגליקמי של המזון היא בעצם מדריך לאורח חיים בריא המכוון אותנו לבחירת מזונות בריאים ומלאים, ומטרתו העיקרית היא לשפר את הבריאות שלנו, וכתוצאה מכך גם נרזה ללא מאמץ וסטרס מיותר לגוף ולנפש.
שיטה נוספת ומוצלחת לירידה במשקל היא שיטת התזונה הקטוגנית. זו שיטה שגם היא מבוססת על העיקרון שפחמימה משמינה ולא השומן, ובתהליך של קטוזיס תזונתי אנחנו בעצם שורפים את השומן שצברנו בגוף על בסיס יום-יומי.

מה זה אינדקס גליקמי?

מדד גליקמי או אינדקס גליקמי הוא מערכת דירוג לפחמימות המבוססת על השפעתן על רמת הסוכר בדם.

הפחמימות שמתפרקות במהירות ובקלות במהלך תהליך העיכול, הן בעלות הערכים הגליקמיים הגבוהים ביותר, והשפעתן על רמת הגלוקוז בדם היא מהירה וחדה. פחמימות שמתפרקות לאט, ומשחררות גלוקוז באופן הדרגתי למערכת הדם, הן בעלות מדד גליקמי נמוך.

כדי לקבל מדד גליקמי עבור מזונות שונים, מחשבים את השפעתם על הגלוקוז בדם בהשוואה למזון שנבחר כבסיס להשוואה. פרסומים מדעיים נוטים להשתמש בגלוקוז כבסיס להשוואה, ולכן לגלוקוז מדד גליקמי של 100. 

scale.jpg

למה אנחנו משמינים?

רמז: זה לא בגלל השומן, וזה אפילו לא עניין של קלוריות...

physed-keto-diet-superJumbo.jpg

תזונה קטוגנית

מידע כללי

מה זה קטוגני?

התזונה הקטוגנית היא בעצם תזונה דלת פחמימה - לא יותר מ-50 גר' פחמימה ליום - שבה הגוף נאלץ להשתמש בשומן שאגרנו כדי לייצר גופי קטונים, שיהוו "דלק" לתאים במקום הגלוקוז שהוא רגיל להפיק מהפחמימות.

מחקרים רבים בעולם הראו כי קטוזיס תזונתי מאוזן יכול לשפר באופן חד ומשמעותי מצבים של: סוכרת, לחץ דם, אלרגיות ומיגרנות, כאבים בשרירים ומפרקים, הפחתת דלקות מסוג Inflammatory, שיפור הריכוז והזיכרון ועוד.

קטוזיס תזונתי מאוזן ובריא אומר להיות בקטוזיס נמוך עד בינוני (0.5-3 מימול/ל בסקלת הקטונים).

הצפייה בתכנים המלאים ובתוכנית התזונה המפורטת היא עבור המטופלים. איתכם הסליחה.

כדי להירשם, צרו איתי קשר. אני מלמדת את התוכנית במפגש פרונטלי או בזום, ובהמשך למפגש תקבלו סיסמה שתאפשר לכם צפייה בתכנים המלאים ובתוכנית התזונה,
על כל חלקיה.

Knowledge-is-Power-Francis-Bacon-2.jpg

סדנאות והרצאות

מגוון סדנאות בישול

והרצאות

glycemic-index-2.jpg

האינדקס הגליקמי

מידע כללי

balanced-diet-healthful-eating.jpg

טיפים ומתכונים

לאכול לשובע וליהנות מכל ביס - מה עוד נבקש?

המידע כולו נסמך על מקורות מהימנים. חלק מהמידע הוא פרי עטי ופרי נסיוני. 

ביבליוגרפיה

תזונה-פרי מחשבה | אילנה זילבר-רוזנברג

מוח מנצח  | ד"ר מארק היימן
תזונה אינטגרטיבית | ג'ושוע רוזנטל
אוכל מרפא | ד"ר תומאס ראו

שיטת מונטיניאק | לאכול ולאבד משקל
מידע אינטרנטי | מאגרי מידע רפואיים, ומאגרי מידע של הרפואה האלטרנטיבית

רעיונות ומתכונים מנצחים

מגוון סדנאות להעשרת הידע והאפשרויות הבלתי מוגבלות של מתכונים קלים ובריאים

ידע. ידע. ועוד פעם ידע!

מבחר הרצאות ומאמרים מקיפים שיספקו לכם את הידע המקצועי הנחוץ להבנה והפנמת הדברים החשובים באמת.

לאכול, ליהנות, לרזות!

בלי דיאטה, בלי איסורים מטורפים, בלי להישאר רעבים וחלשים!

יעוץ וליווי

אל תעשו זאת לבד!

התייעצו. זו הבריאות שלכם, הגוף שלכם, העתיד שלכם ושל משפחתכם!